^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
+48 608 403 473
balet@balet.com.pl

Kontakt

Artbale Stowarzyszenie
Rozwoju Edukacji Kulturalnej i Sztuki 

Adres:

ul. Królowej Jadwigi, nr 11, lok. 23

05-120 Legionowo
Tel.: 608 403 473

22 774 99 04
www.artbale.pl

balet@balet.com.pl 

Prosimy o wsparcie naszej działalności darowizną wpłacając na konto:

Bank PEKAO S.A. 78 1240 5918 1111 0000 4907 5089

artbale2.jpg

Wolontariat

Zapraszamy wolontariuszy do współpracy z nami. Gwarantujemy zdobycie doświadczenia które pomoże Wam w życiu zawodowym.

Polecamy

III Festiwal Studia Tańca „CLOU”
gwiazdka1.jpg

Podziękowanie

ARTBALE Stowarzyszenie składa serdeczne podziękowania firmie Wynajem Busów Transport z Legionowa mieszczącej się przy ul. gen. Roi, za bezinteresowne wsparcie i pomoc przy przeniesieniu naszego biura pod nowy adres, ul. Królowej Jadwigi 11. lok. 23.

Newsletter

Imię:
Email:

Sławomir Pietras

- z wykształcenia prawnik - absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (1969 r.)
- 1961 - 69 - członek ZSP
- 1963 - 69 - członek Towarzystwa Przyjaciół Opery (współzałożyciel, prezes)
- 1965 - 71 - członek Stowarzyszenia Polskiej Młodzieży Muzycznej - wiceprzewodniczący polskiej sekcji Jeunesses Musicales
- z zawodu dyrektor polskich teatrów operowych:
1970 - 71 - asystent dyrektora Opery Śląskiej w Bytomiu
1971 - 73 - dyrektor administracyjny Opery i Operetki Wrocławskiej
1973 - 79 - z-ca dyrektora Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu
1979 - 82 - z-ca dyrektora Opery Wrocławskiej
1982 - 91 - dyrektor naczelny Teatru Wielkiego w Łodzi
1989 - 91 - dyrektor naczelny Opery Wrocławskiej
1991 - 95 - dyrektor naczelny Teatru Wielkiego w Warszawie
styczeń 1995 - dyrektor naczelny Teatru Wielkiego w Poznaniu
- 1995 - członek Rady ds. Kultury przy Prezydencie RP
- odznaczony Krzyżem Kawalerskim OOP, Złotym Krzyżem Zasługi, tytułem Zasłużonego Działacza Kultury
- kierując teatrami operowymi, wyznacza sztuce baletowej ważną rolę w ich działalności - promocja młodych choreografów, organizacja międzynarodowych festiwali baletowych
- wykazuje dbałość o wizerunek opery i baletu w mediach, uprawia działalność publicystyczną i literacką (felietony o teatrze operowym - Bez kurtyny - 1991 r., audycje radiowe i telewizyjne, artykuły publicystyczne i in.) - dużą wagę przywiązuje do comiesięcznych Warsztatów Operowych, które stanowią atrakcyjną formę kontaktu widzów z operą i baletem, ich twórcami i interpretatorami

Sposoby spędzania wolnego czasu
- spacery (głównie z psem Agatą)
- lektura (historia, pamiętniki)

Hobby
- kolekcjonowanie aniołków

Za dyrekcji Sławomira Pietrasa w poznańskiej Operze odbyły się następujące premiery:

- Giuseppe Verdi Nabucco (18 III 1995 r., kierownictwo muzyczne José Maria Florencio Júnior, inscenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, dekoracje Paweł Dobrzycki, kostiumy Maksymilian Kreutz)
- Mikis Theodorakis Elektra (prawykonanie w Theatre Municipale w Luksemburgu 2 V 1995 r., kierownictwo muzyczne José Maria Florencio Júnior, inscenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia Andrzej Kreutz-Majewski)
- Piotr Czajkowski Jezioro łabędzie (24 VI 1995 r., kierownictwo muzyczne Jacek Krzaszewski, choreografia Liliana Kowalska (wg Petity - Iwanowa) i Ewa Wycichowska, scenografia Ryszrd Kaja)
- Mikis Theodorakis Grek Zorba (23 IX 1995 r., kierownictwo muzyczne José Maria Florencio Júnior, idea spektaklu i choreografia Lorca Massine, scenografia Ryszard Kaja)
- Wolfgang Amadeusz Mozart Wesele Figara (21 X 1995 r., kierownictwo muzyczne Piotr Deptuch, reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia Paweł Dobrzycki)
- Katarzyna Gaertner Krasnoludki, krasnoludki... (2 XII 1995 r., kierownictwo muzyczne Antoni Gref, reżyseria Maria Wałcerz, dekoracje Ryszard Kaja)
- Giacomo Puccini Tosca (17 II 1996 r., kierownictwo muzyczne José Maria Florencio Júnior, inscenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia Ryszard Kaja)
- Adolphe Adam Giselle (13 IV 1996 r., kierownictwo muzyczne Maciej Wieloch, przekaz choreograficzny /wg Perrota i Coralliego/ Liliana Kowalska, scenografia /na kanwie malarstwa Stefanii Kajowej/ Ryszard Kaja, reżyseria świateł Jerzy Bojar)
- Giuseppe Verdi Trubadur (18 V 1996 r., kierownictwo muzyczne José Maria Florencio Júnior, incenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, dekoracje Andrzej Sadowski, kostiumy Irena Biegańska, reżyseria świateł Jerzy Bojar, choreografia Barbara Gołaska)
- Giuseppe Verdi Traviata (29 IX 1996 r., kierownictwo muzyczne José Maria Florencio Júnior, inscenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia Andrzej Sadowski, kostiumy Ryszard Kaja, choreografia Emil Wesołowski)
- Modest Musorgski Borys Godunow (30 XI 1996 r., kierownictwo muzyczne José Maria Florencio Júnior, inscenizacja, reżyseria i scenografia Marek Weiss-Grzesiński, kostiumy Ryszard Kaja, choreografia Henryk Konwiński, reżyseria świateł Jerzy Bojar)
- Soirée Diagilew (1 II 1997 r., kierownictwo muzyczne Maciej Wieloch, Chopin Sylfidy - choreografia Fokin, przekaz Liliana Kowalska, scenografia Natalia Gonczarowa; Debussy Popołudnie fauna - choreografia Niżyński, przekaz Artur Żymełka, scenografia Leon Bakst; de Falla Trójkątny kapelusz - choreografia Miasin, przekaz Lorca Massine, scenografia Pablo Picasso)
- Maciej Kamieński Nędza uszczęśliwiona (5 IV 1997 r., kierownictwo muzyczne Antoni Gref, inscenizacja Krzysztof Kolberger, reżyseria Krzysztof Kolberger i Janusz Andrzejewski /epilog/, scenografia Ryszard Kaja, choreografia Władysław Janicki)
- Gioacchino Rossini Cyrulki sewilski (17 V 1997 r., kierownictwo muzyczne Tomasz Bugaj, inscenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, reżyseria świateł Marek Rydian)
- Tańce świętojańskie (20 VI 1997 r.)
- Stanisław Moniuszko Verbum nobile. Flis (27 IX 1997 r., kierownictwo muzyczne Robert Satanowski, reżyseria i choreografia Conrad Drzewiecki, scenografia Zbigniew Bednarowicz, kostiumy Izabella Konarzewska, reżyseria świateł Jerzy Bojar)
- Richard Strauss Salome (8 I 1998 r., kierownictwo muzyczne Andrzej Straszyński, reżyseria i scenografia Marek Weiss-Grzesiński, choreografia Izadora Weiss, reżyseria świateł Jerzy Bojar)
- Ludomir Różycki Pan Twardowski (28 II 1998 r., kierownictwo muzyczne Marcin Sompoliński, inscenizacja i reżyseria Henryk Konwiński, scenografia Ryszard Kaja, reżyseria świateł Marek Rydian)
- Igor Strawiński Ognisty ptak (9 IV 1998 r., kierownictwo muzyczne Krzysztof Słowiński, libretto i choreografia Andrzej Glegolski, scenografia Jean-Jacques Le Corre, reżyseria świateł Marek Rydian)
- Krzysztof Penderecki Diabły z Loudun (24 V 1998 r., kierownictwo muzyczne Krzysztof Staszyński, inscenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia i światła Paweł Dobrzycki)
- Gaetano Donizetti Don Pasquale (11 X 1998 r., kierownictwo muzyczne Antoni Gref, reżyseria i kierownictwo wokalne Sylvia Geszty, scenografia Ryszard Kaja)
- Krzysztof Penderecki Tryptyk baletowy (15 XI 1998 r., Koncert na altówkę i orkiestrę - choreografia Beata Wrzosek, scenografia Mariusz Szmytkowski, I koncert skrzypcowy - choreografia i scenografia Izadora Weiss, III Symfonia - choreografia Marek Różycki, scenografia Duncan r.-Hayler)
- Wolfgang Amadeusz Mozart Czarodziejski flet (30 XII 1998 r., kierownictwo muzyczne Marcin Sompoliński, inscenizaja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia Wiesław Olko, kostiumy Ryszard Kaja, choreografia Izadora Weiss)
- Maury Yeston/Arthur Kopit Upiór w operze (30 I 1999 r., kierownictwo muzyczne Marcin Sompoliński, reżyseria Madeleine Lienhard, scenografia Boris F. Kudlička, ruch sceniczny Juliusz Stańda)
- Karl Millöcker Student żebrak (10 IV 1999 r., kierownictwo muzyczne Antoni Gref, inscenizacja i reżyseria Günter Könemann, dekoracje Roland Aeschlimann, kosiumy Ute Frühling, choreografia Tadeusz Matacz)
- Marcel Landowski Galina (30 V 1999 r., kierownictwo muzyczne Marcin Sompoliński, inscenizacja i reżyseria Maerk Weiss-Grzesiński, dekoracje Boris F. Kudlička, kostiumy Ryszard Kaja, choreografia Izadora Weiss)
- Wojciech Bogusławski/Jan Stefani Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale (8 i 9 X 1999 r., kierownictwo muzyczne Maciej Wieloch, reżyseria Krzysztof Kolberger, scenografia Ryszard Kaja, choreografia Teresa Kujawa)
- Chopin tańczony nocą... (16 X 1999 r., Sylfidy - choreografia Fokin, przekaz Liliana Kowalska, scenografia Natalia Gonczarowa, dyrygent Maciej Wieloch; Scherzo cis-moll op. 39 nr 3 - choreografia Andrzej Adamczak; Ballada g-moll op. 23 - choreografia Emil Wesołowski; Preludia op. 28 nr 2, 4, 6 - choreografia Alina Szutarska; Wariacje B-dur op. 2 nt. duetu "La ci darem la mano" z opery "Don Giovanni" W. A. Mozarta - choreografia Marek Różycki)
- Richard Wagner Parsifal (4 XII 1999 r., kierownictwo muzyczne Krzysztof Słowiński, reżyseria Hans-Peter Lehmann, scenografia Ekkehard Grübler)
- Jacques Fromental Halévy Żydówka (11 III 2000 r., kierownictwo muzyczne Antoni Gref, reżyseria i scenografia Michał Znaniecki, kostiumy Ryszard Kaja, choreografia Beata Wrzosek)
- Hommage a Niżyński (29 IV 2000 r., kierownictwo muzyczne Karl Sollak, Sylfidy - choreografia Fokin, przekaz Liliana Kowalska, scenografia Natalia Gonczarowa, opieka scenograficzna Ryszard Kaja; Duch róży - Carl Maria Weber - choreografia Fokin, przekaz Artur Żymełka, scenografia Leon Bakst, opieka scenograficzna Ryszard Kaja; Popołudnie fauna Claude Debussy - choreografia Niżyński, przekaz Artur Żymełka, scenografia Leon Bakst, opieka scenograficzna Ryszard Kaja; Szeherezada Mikołaj Rimski-Korsakow - choreografia Fokin, przekaz Liliana Kowalska, scenografia Leon Bakst, przekaz scenograficzny Xymena Zaniewska i Marek Chwedczuk)
- Giacomo Puccini Madame Butterfly (20 V 2000 r., kierownictwo muzyczne Krzysztof Słowiński, reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia Ryszard Kaja)
- Antonio Vivaldi Cztery pory roku (29 VI 2000 r., spektakl baletowy Izadory Weiss, prezentowany w ramach X Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MALTA 2000)
- Georges Bizet Carmen (9 VII 2000 r., plenerowa premiera w Starym Browarze, kierownictwo muzyczne Krzysztof Słowiński, reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, dekoracje Boris F. Kudlička, kostiumy Maria Balcerek, choreografia Izadora Weiss; spektakl przeniesiony na scenę Teatru Wielkiego w dniu 12 X 2000 r., kierownictwo muzyczne Aleksander Gref jr, pozostali realizatorzy bez zmian)
- Stanisław Moniuszko Halka (30 XII 2000 r., kierownictwo muzyczne Marcin Sompoliński, reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, dekoracje Boris F. Kudlička, kostiumy Maria Balcerek, choreografia Emil Wesołowski)
- Balety Marka Różyckiego (28 IV 2001r.): III Symfonia (muzyka Krzysztof Penderecki, scenografia Duncan Hayler, choreografia Marek Różcycki), Wariacje na temat Chopina (muzyka Fryderyk Chopin, choreografia Marek Różycki), Groszki i róże (piosenki Ewy Demarczyk, kostiumy Sławomira Chorążyczewska, choreografia marek Różycki)
- Giuseppe Verdi Aida (20 V 2001 r., kierownictwo muzyczne Marcin Sompoliński, inscenizacja i reżyseria Marek Weiss-Grzesiński, scenografia Jean-Antoine Hierro, choreografia Izadora Weiss, kierownictwo chóru Jolanta Dota-Komorowska, światła Marek Rydian)
- Giuseppe Verdi Makbet (24 VI 2001 r., kierownictwo muzyczne Krzysztof Słowiński, inscenizacja i reżyseria Krzysztof Słowiński, dekoracje Piotr Sobański, kostiumy Ryszard Kaja, choreografia Emil Wesołowski)
- Geoges Bizet Poławiacze pereł (23 II 2002r., kierownictwo muzyczne Maciej Wieloch, reżyseria Maria Sartowa, scenografia Zofia de Ines, choreografia Emil Wesołowski)
- Ludwig A. Minkus Don Kichot (8 III 2002r., kierownictwo muzyczne Aleksander Gref, choreografia Henryk Konwiński, Grand pas de deux, Driady wg M.Petipy Liliana Kowalska, scenografia Czesław Pietrzak)

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

© Artbale