X Lądeckie Lato Baletowe

 

Międzynarodowy Festiwal Tańca
X Lądeckie Lato Baletowe
21 czerwca do 12 lipca 2008
 
Festiwal rozpoczął się spektaklem Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki z Poznania z Baletem „Jezioro Łabędzie”.
 
„Teatr Którego Być Nie Powinno” z Lądka Zdroju i ze Stronia Śląskiego, teatr „Narybek from Poland” z Mysłowic zaprezentowały w Parku Zdrojowym happening pod tytułem „Akcja miłosna” wg scenariusza i w reżyserii Jarosława Filipskiego.
Gościem z zagranicy był tym razem Liss Fain Dance z San Francisco w Amfiteatrze zaprezentował swój program.
 
Teatr Tańca „Good Killer” z Gdańska zaprezentował spektakl zatytułowany „Akcja” będący luźną adaptacją sztuki amerykańskiego Dramatopisarza Sama Sheparda. Balet Dworski „Cracovia Danza” z Krakowa przeniósł widzów do czasów XVI wieku proponując spektakl „Na Wawelskim dworze”.
 
Gość z USA, pani Ruth Botchan wraz z tancerzami Ruth Botchan Company pochodzącymi z Berkley z Kaliforni, zaprezentowała publiczności zgromadzonej w Amfiteatrze suitę tańców do pieśni żydowskich pochodzących z Ojczyzny, Nowego Świata i powstałych w okresie Holokaustu.
 
Teatr Ruchu „Cynada” z Gdańska zaprezentował spektakl „Punkt zwrotny” z udziałem Katarzyny Chmielewskiej i Bożeny Eltermann.
 
W poniedziałek festiwalowy do Hali Albrechta zaprosił Dyrektor Teatru Wielkiego w Poznaniu, inicjator festiwalu Lądeckie Lato Baletowe, Sławomir Pietras.
 
W kawiarni „Maleńka” wernisaż fotograficzny prac Marzeny Zawal p.t. „Impresje taneczne” powtsały na bazie wieloletniej obserwacji Lądeckiego Lata Baletowego.
 
Tradycją festiwalu jest Parada Tańca. Od rynku w kierunku Kino-Teatru przemierzały barwne postacie tancerzy szli w tanecznym pochodzie mieszkańcy Lądka Zdroju, uczestnicy warsztatów taneczno-choreograficznych oraz przybyli goście.
 
Podczas koncertu finałowego swoje umiejętności na profesjonalnej scenie zaprezentowali uczestnicy, którzy ukończyli zajęcia warsztatowe i wystąpili pod kierunkiem wybitnych gości festiwalu, pedagogów, instruktorów i choreografów, kierujących przebiegiem prób i prezentacji choreograficznych.