Podsumowanie "Terpsychora do szkół - edycji jesiennej (4)

W dniach 25 - 28 października 2013 odbyła się czwarta edycja (jesienna) projektu dr Bożeny Jakubczak Terpsychora do szkół, współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz ARTBALE Stowarzyszenie Rozwoju Edukacji Kulturalnej i Sztuki, realizatora projektu. Szkolenie odbyło się w Centrum Szkoleń i Konferencji GEOVITA w Jadwisinie.

Każdego dnia szkolenia odbywały się seminaria warsztatowe taneczno-choreograficzne z następujących technik: tańce użytkowe w parach (tańce latynoamerykańskie, prowadzenie: Monika Zawadzka), terapia tańcem i ruchem (tańce w kręgu, prowadzenie: Żaneta Ryszawa), hip-hop / street dance (prowadzenie: Robert Nieznański) oraz choreografia i elementy lekcji klasyki (prowadzenie: Berenika Jakubczak).

Podsumowaniem pierwszego, drugiego i trzeciego dnia zajęć były spotkania połączone z praktycznymi próbami i ćwiczeniami realizowanych kroków i układów prowadzone przez Monikę Zawadzką, Roberta Nieznańskiego, Berenikę Jakubczak oraz Żanetę Ryszawę.

W sobotę 26 października odbyło się dodatkowe seminarium na temat: Wykorzystanie sztuki tańca, działań artystów oraz możliwości stymulowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej poprzez wykorzystanie programu „Terpsychora do szkół” - spotkanie moderowane. Gośćmi spotkania byli: Ewa Głowacka - wspaniała polska balerina, pedagog baletu, Anna Mendak - psycholog, tancerka tańców orientalnych i Berenika Jakubczak - choreolog, baletmistrz, korepetytor Polskiego Baletu Narodowego. Uczestnicy seminarium aktywnie brali w nim udział dzieląc się wzajemnie swoimi pomysłami lub doświadczeniami związanymi z pracą z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną z wykorzystaniem tańca i ruchu po ukończeniu szkolenia projektu "Terpsychora do szkół'.
 
Uczestnicy projektu otrzymali wiedzę i praktyczne umiejętności stosowania różnych form pracy z ciałem od ruchu poprzez taniec, czego efektem długofalowym będzie podniesienie poziomu aktywności społecznej swoich wychowanków, z którymi na co dzień zawodowo pracują. Uczestnicy projektu nabrali ogromnych chęci do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem tańca oraz powoływania zespołów tanecznych w swoich szkołach.